SOYBİS Nedir?

        "Tek Adımda Hizmetten Tek Tuşta Hizmet Dönemine Geçiş"

Sosyal yardımların sunumunda ihtiyaç duyulan muhtaçlık tespitinde ve sosyal yardımlardan mükerrer yararlanmanın engellenmesinde "Tek Tuşta Hizmet" dönemi başlamıştır. (mülga) T.C. Başbakanlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğünce 6 aylık yoğun bir çalışma sonucunda geliştirilen "Sosyal Yardım Bilgi Sistemi (SOYBİS)" ile sosyal yardım hizmetlerinin yürütülmesinde yeni bir çığır açılmıştır.


Sosyal Yardım Bilgi Sistemi (SOYBİS), sosyal yardım başvurusu yapan vatandaşlarımızınmuhtaçlıklarını ve kişisel verilerini merkezi veri tabanlarından temin/tespit etme ve mükerrer yardımların önlenmesine yönelik olarak kurumlar arası (online) veri paylaşımını sağlama amacıyla SYDGM tarafından 6 aylık çalışma ile hayata geçirilmiş bir E-Devlet uygulamasıdır.

Sosyal Yardım Bilgi Sistemi vasıtasıyla sosyal yardım başvurusu yapan vatandaşlarımızın  online olarak TC Kimlik Numaraları vasıtasıyla hâlihazırda aktif olan sistemden 13 başlık altında 28 ayrı sorgulama saniyelerle ifade edilen kısa bir süre içinde yapılabilmektedir.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen küfür ve hakaret içeren yorumlardan kaçınınız. Eğer bir sorunuz varsa en kısa sürede cevap verilecektir.