E Devlet Girişi İle Sosyal Yardım Bilgileri Sorgulama

Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü; ülkemizde sosyal yardım hizmetlerini en yaygın, kapsamlı ve organize biçimde yürüten kuruluştur. SYDGM, sosyal yardım faaliyetlerini 3294 sayılı Kanunla oluşturulan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu kaynaklarıyla yürütmektedir. Bu kaynakları yine aynı yasa ile ülkemizdeki tüm il ve ilçede oluşturulan 973 Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV) aracılığı kullanmaktadır. Sosyal yardımların hedef kitlesi söz konusu yasa ile belirlenmiş olup, sosyal güvencesi bulunmayan fakir ve muhtaç vatandaşlardan oluşmaktadır.
Bu vatandaşlarımıza temel ihtiyaçlarının (gıda, yakacak, barınma, sağlık, eğitim gibi) karşılanmasına yönelik yardımlar yapılmakta, ayrıca çalışabilir durumda bulunanların üretken hale getirilmesine yönelik olarak proje destekleri verilmektedir.

E-Devlet üzerinden birçok kamusal işlemler kişisel e-devlet şifremiz ile sorgulanabilmektedir. Son olarak Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'na bağlı olan Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü'nün de entegrasyonu sağlanmıştır. Dolayısı ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından yapılan yardımlarınızı da e-devlet üzerinden sorgulayabilirsiniz. Hatta e-devlet şifreniz varsa ve güncel bir telefon numaranız kayıtlıysa adınıza çıkan yardım ve yardım numarası da kısa mesaj yolu ile size iletilmektedir. Bunun da Aile Sosyal Destek Programı'nın (ASDEP) bir parçası olduğunu söylememiz mümkün. ASDEP yani Aile Sosyal Destek Programı hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.

Örnek verecek olursak; e-devlet şifreniz var ve kullandığınız bir telefon numaranız e-devlet'te kayıtlı ise sizin adınıza kömür yardımı çıkarsa telefonunuza sizin adınıza kömür yardımı yapılacağı mesajı gelir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen küfür ve hakaret içeren yorumlardan kaçınınız. Eğer bir sorunuz varsa en kısa sürede cevap verilecektir.