MUHTAÇ ASKER AİLELERİNE YARDIM


                                              



MUHTAÇ ASKER AİLELERİNE YARDIM


Askere gitmiş veya gidecek olan kişinin sosyal güvenlik kuruluşlarına kaydı olmamak şartı ile askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olan resmi nikahlı eşi veya anne-babası bu yardım programına başvuru yapabilir.

   Askere giden kişi evli ise öncelikli olarak resmi nikahlı eşi yardımdan faydalandırılır. Muhtaç asker ailelerine yardım başvurusunda bulunabilmesi için askere giden kişinin eşinin sosyal güvencesinin olmaması gerekir.


   Askere giden/gidecek olan kişi bekar ise öncelik annesinindir. Annesi başvuramayacak durumdaysa veya vefat etmişse, şahsın babası başvuru yapabilir. Annesinin ya da babasının muhtaç asker ailelerine yardım programına başvuru yapabilmesi için ikisinin de sosyal güvencesi bulunmaması gerekir. Yani annesinin sosyal güvencesi varsa veya babasının sosyal güvencesi varsa bu durumda muhtaç asker ailelerine yardım programına başvuru yapamazlar.


   Anne-babası boşanmış bekar bir asker için, asker kiminle yaşıyorsa (anne-baba) o kişi yardıma başvuru yapabilir. Bu durumda da yanında yaşadığı kişinin (anne ya da babası) muhtaç asker ailelerine yardım programına başvuru yapabilmesi için sosyal güvencesinin olmaması gerekir.



Başvurular ikamet ettiğiniz il/ilçenin Sosyal Yardımlaşma ve  Dayanışma Vakfı’na (SYDV) yapılmaktadır. Bağlı bulunduğunuz Vakıf iletişim bilgilerini öğrenmek için TIKLAYINIZ





                                             

                                              

   Muhtaç asker ailelerine yardım programıyla ilgili başlıca sorular aşağıda yer almaktadır. 




* Kabul edilen başvurulardan sonra ne kadar süre boyunca yardım alacağız?

Cevap: Askere gitmiş/gidecek olan kişi askerlik yaptığı sürece ( en fazla 15 ay) yardımdan faydalanabilir.
* Evimizde birden fazla asker varsa ayrı ayrı başvuru mu yapacağız?

Cevap:  Hanede birden fazla asker bulunuyorsa her bir asker için ayrı başvuru yapılır ve uygun görüldüğü takdirde her biri için ayrı ödeme yapılır.


* Dul kadınlara yapılan yardımlardan faydalanıyorum, bu yardıma başvuru yapabilir miyim?


Cevap: Eşi vefat etmiş kadınlara yönelik yardım programından faydalanan kişiler bu yardım programına başvuru yapamazlar.


* Şartlı eğitim/sağlık yardımından faydalanıyorum, bu yardıma başvuru yapabilir miyim?
Cevap: Başvuru sahibi "Şartlı eğitim ve sağlık yardımı programı" kapsamında yardım alıyorsa diğer şartları sağladığı takdirde bu yardım programına başvuru yapabilir.


* 2022 sayılı kanun kapsamında Engelli/Yaşlı/Engelli Yakını Aylığı alıyorum, bu yardıma başvuru yapabilir miyim?


Cevap: Başvuru yapan kişi hem "2022 sayılı Kanun kapsamında aylık" alıp hem de bu yardım programına başvuru yapabilir.


* Evde bakım aylığı alıyorum, bu yardıma başvuru yapabilir miyim?

Cevap: "Evde bakım aylığı" kapsamında aylık alıyor olanlar bu yardım programınan faydalanamazlar.


Ödemeler askerin fiili askerlik süresine göre yapılmaktadır. Fiili askerlik hizmeti hastalık, birlikten izinsiz ayrılma vb. gibi sebeplerden ötürü belli bir dönem kesintiye uğradıysa sadece fiili hizmet süresi için ödeme yapılacaktır.
                                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen küfür ve hakaret içeren yorumlardan kaçınınız. Eğer bir sorunuz varsa en kısa sürede cevap verilecektir.